REVIEW KELAJUAN UNIFI

Baru baru ini saya telah upgrade unifi VIP5 ke Unifi Advance 30mbps apabila teringin melihat tawaran unifi hanya tambah RM30 berbanding plan lama 5mbps tu.

Unifi Advance 30mbps baharu  ini merupakan plan yang menggantikan plan VIP10 tetapi kelajuan telah ditingkatkan ke 30mbps.

Saya ada membuat ujian kelajuan menggunakan dua cara yang pertama saya uji semasa menggunakan cable lan dan kedua hanya menggunakan wifi sahaja hasilnya seperti gambar di bawah:

UJI LARI UNIFI ADVANCE 30mbps wired



UJI LARI UNIFI ADVANCE 30mbps wifi


Sebenarnya uji lari kelajuan Unifi Advance 30mbps baharu ini saya lakukan beberapa kali dengan hasil yang berbeza beza. Ada juga hasilan kelajuan hanya mencapai 15mbps.Kelajuan yang saya tunjukkan dalam gambar adalah kelajuan maksima setelah menukar kepada new server pada speed test tersebut. 

BACA JUGA PENGALAMAN SAYA MENGGUNAKAN UNIFI VIP5 YANG LAMA DI SINI




Catat Ulasan

0 Ulasan