Penyelesaian masaalah H1 tag lebih dari 1

Ada tak Penyelesaian masaalah H1 tag lebih dari 1?
Jawapannya: ada ( penyelesaian hanya merujuk kepada h1 tag title post)

Masa aku tukar kepada template ni, terfikir jugak aku kena buat setting balik kat  coding html ni. Google analytics,meta discription kena letak balik.

Dan aku pun dah lupa caranya kerana tak save pun cara cara tu.So kena la google. Bila buka doctor SEO ni masaalah yang tak ada penyelesaian ialah blog aku tak ada H1 tag dan H2 tag. 

Dua dua menunjukkan tanda merah. Bagi mereka yang tak faham apa itu H1 tag dan H2 tag ini maksudnya berdasarkan SEO doctor:
  
"The H1 heading tag is the most important of the heading tags  and helps search engines understand the main focus of the page. Also, text in the H1 tag is usually larger than normal text and helps users quickly learn what the page is about" 

1. Use H1 and H2 tags to highlight important keywords  
2. H1 tag should be used once on the page 
3.H2 tag can be used as many times, after the H1 tag
     
    So aku  cuba buat guna tutorial yang aku cari dari pelbagai sumber seperti Kujie2.com dan lain lain blog lagi termasuklah Rajacopypaste.

    Namun, mungkin kerana cara aku buat tu salah, H1 tag aku dah jadi 3. H2 tag sudah kembali ada. Jadinya yang bermasaalah ialah H1 tag.

    Setiap kali aku buka dia menunjukkkan H1 tag lebih dari 1 dan pulak merujuk kepada tajuk post aku. Jadinya aku try la hide tajuk tu dengan cara unpublish atau di buat draft.

    Namun bila buat macam tu keluar tajuk post lain pulak dari homepage aku tu .Berjam berjam aku buat namun masih tak berjaya.

    Dan banyak kali aku google cara penyelesaian ini namun masih aku tak jumpa yang bersangkut dengan masaalah aku. 

    Namun entah macam mana aku dapat idea yang tak sengaja bila mana aku  cuba buat satu posting sahaja pada satu halaman.

    Sebelum tu ada 3 posting pada satu halaman homepage aku. Akhirnya, H1 tag  tidak lebih dari 1.

    So, jika ada sesiapa menghadapi masaalah  seperti aku ini, cuba tengok halaman homepage anda ada berapa bilangan post.

    Namun cara ini hanya bila H1 tag merujuk kepada title post dan bukan title blog. Kalau untuk masaalah  title  boleh merujuk kepada blog lain.

    Hmm ,sekarang ni problem pagerank flow aku pulak tak selesai.

    Catat Ulasan

    5 Ulasan

    Unknown berkata…
    Sama ngan aku jugak...bila guna seo doctor aku tgk pagerank aku ader pblm...ngan loading page...payah nk settle yg tu...
    yusri berkata…
    masalaah blog tak selesai2 sampai sekarang..lepas tu aku suka pulak nak tukar2 tempate..entri ni aku buat masa template lama...template ni aku dah tak kisah lebih satu ke tidak..sebab homepage je bukan tajuk entri...
    apdm berkata…
    salam


    sy sekaran gpun mengalami masalah y sama, ada 2 tag H1 dalam 1 entri, dh tak tahu mcm mana nak ejas..huhu... page awak sekarang seonya dah 100 tu...tahniah =)
    yusri berkata…
    cuba awak tengok , kadang masalah tu di sebabkan oleh homepage yang lebih dari satu entri. Cuba buat satu entri je di homepage...
    Tanpa Nama berkata…
    apa yang saya cari, terima kasih