Kebenaran

Seperti dalam lagu Dewa;


'apa yang kamu yakini sebagai sebuah kebenaran, tapi bukanlah sebuah kebenaran buat yang lainnya..


Kebenaran yang di yakini oleh sesuatu kelompok hanya mereka yang rasa itu adalah kebenaran. Buat pihak yang lagi satu itu satu kepalsuan.  Begitu juga sebaliknya.

Maksudnya, kadangkala kebenaran hanya bermotifkan kepentingan sesuatu kelompok sahaja. Buat kelompok yang lain , kebenaran itu hanya kepalsuan buat mereka.

Kebenaran yang hakiki hanya dari Allah SWT. Jika kita berpegang kepada kebenaran ini, InsyAllah kita tidak memperjuangkan sesuatu yang palsu dan kita yakin pulak ia  kebenaran. Fikir fikirkan. 

Catat Ulasan

4 Ulasan

lizz berkata…
dunia ni,semua nak jadi yang terbaik. semua nak tunjuk kehebatan dengan menceritakan kebenaran masing2 yang kadang2 ntah apa-apa. manusia.
insan marhaen berkata…
Kebenaran, walaupun akhirnya tidak diperakui manusia ia tetap akan diperakui oleh Allah.
phentermine berkata…
People generally have this notion that loosing weight through just diet pill will be easy, but that's not so. Diet pill works well if a person consumes low-fat diet and has a habit of working out regularly. Simply popping diet pill and waiting for miracle to happen within weeks or months will only give you pain. Loosing weight is slow process that requires time and commitment, but then you really feel proud about yourself when you see yourself in the mirror and say, "Is this me."
yusri berkata…
lizaa: kebenaran yang palsu sangat merbahaya kerana manusia yang rasa ia benar tak tahu yang hakikatnya...

insan marhaen: Hanya Allah yang mengetahui kebenaran sebenar...