Masalah redirect ke web lain

masalah redirect ke web lain
di sebabkan oleh malicous code dalam widget @ template  third party

Aku ingat komputer aku yang ada problem bila blog ini  yang aku bukak melalui google selalu redirect ke web lain. Bila tadi kawan sekolah aku tanya kenapa blog aku redirect ke web lain baru aku sedar bahawa ada masalah mengenai blog ini. Melalui hasil pencarian di google aku menemui beberapa jalan penyelesaian.


Masalah redirect URL  blog ke web  lain ini berkemungkinan;

1. Widget yang bukan dari blogger.com dan widget itu mengandungi malicious code.
2. Template ada malicious code .


Dalam blog aku ada 2 widget third party. Pertama nrelate. Bila aku buang widget nrelate tidak ada hasil.
Widget  kedua ialah shoutbox. Aku buang widget ini dan akhirrnya setakat ini masalah redirect  tak ada lagi. Cuma kalau blog ini kembali redirect ke web lain tolong bagitahu ye kat aku...(blog ini redirect ke web  strategy poker dan web amazon .com)


Antara penyelesaian masalah redirect dari blogger.com

Catat Ulasan

4 Ulasan

Zk Channel berkata…
saya juga mengalami masalah yang sama.Saya sedang berusaha mencari wiget yg mendatangkan masalah tersebut.Terima kasih atas info yg diberi
Zk Channel berkata…
Masalah ini hampir menyebabkan saya berputus asa utk menulis lagi.Ada cadangan menyuruh saya menukar url.(saya ikut)menyebabkan bog saya tidak lagi mendapat kujunganan
drp pengikut saya lagi
yusri berkata…
sampai macam tu sekali...penyelesaiannya berjaya tak?..saya hari tu dah berjaya..memang shoutbox yang saya guna tu ada code yang menyebabkan redirect